Blog May 4 - Loes

Romy in Study Trip United Kingdom 2024 2024-05-14 17:04

Nederlands volgt Engels

Today was the day I was looking forward to the most of all. After the usual yoghurt+cruesli breakfast, we walked to the train station through foggy Edinburgh. We had to take the train to Stirling and after this train we took a bus to Callander. During this bus ride I saw a sheep lying on its back, which made me feel very sad for the sheep.

Unfortunately, the sheep could not be rescued by one of us so we had lunch in Callander. After a nice lunch we started exploring the Scottish Highlands. The hike started with a heavy climb but the views on the summit where absolutely stunning. With these views in the pocket, we headed down to the starting point again. Once we arrived at the starting point, part of the group went for another hike to Bracklinn waterfalls.

This hike turned out to be even more beautiful than the first one, the waterfalls where amazing but the views later on where even more beautiful.

After all hiking, we where pretty tired. Thomas carried a brie in his bag for the whole hike so while waiting for the bus I had some of Thomas' brie which made me very happy. Once we where in the bus, I saw that the sheep was not on its back anymore!!!

When we arrived in Stirling, we searched for food and fell into an Indian restaurant which looked great. Unfortunately there was no place for us. So we ended up going to an overwhelming pub. Here I had some fish and chips which tasted pretty good.

While i'm writing this we are heading back to Edinburgh by train. Overall it was a fantastic day, with lots of height points :)

---

Vandaag was de dag waar ik het meest naar uitkeek. Na het gebruikelijke yoghurt+cruesli ontbijt liepen we door het mistige Edinburgh naar het treinstation. We moesten de trein nemen naar Stirling en na deze trein namen we een bus naar Callander. Tijdens deze busrit zag ik een schaap op zijn rug liggen, wat me erg verdrietig maakte voor het schaap.

Helaas kon het schaap niet gered worden door een van ons en dus lunchten we in Callander. Na een lekkere lunch begonnen we met het verkennen van de Schotse Hooglanden. De wandeling begon met een zware klim, maar het uitzicht op de top was absoluut adembenemend. Met deze uitzichten op zak, daalden we weer af naar het startpunt. Eenmaal bij het startpunt aangekomen, maakte een deel van de groep nog een wandeling naar de Bracklinn watervallen.

Deze wandeling bleek nog mooier dan de eerste, de watervallen waren geweldig maar de uitzichten later waren nog mooier.

Na al dat wandelen waren we behoorlijk moe. Thomas had een brie in zijn tas voor de hele wandeling dus tijdens het wachten op de bus heb ik een stukje van Thomas' brie gegeten waar ik erg blij mee was. Toen we eenmaal in de bus zaten, zag ik dat het schaap niet meer op zijn rug zat!!!

Toen we in Stirling aankwamen, gingen we op zoek naar eten en kwamen we een Indiaas restaurant tegen dat er geweldig uitzag. Helaas was er geen plaats voor ons. Dus gingen we uiteindelijk naar een overweldigende pub. Hier heb ik fish and chips gegeten die best goed smaakte.

Terwijl ik dit schrijf, gaan we met de trein terug naar Edinburgh. Al met al was het een heerlijk dagje!